Adevărata cauză a rezistentei la insulină

Adevărata cauză a rezistentei la insulină

Dr. Robert Lustig este un neuroendocrinolog, autor de bestselleruri New York Times și profesor de endocrinologie pediatrică.

El este unul dintre liderii din actuala mișcare „anti-zahăr” care schimbă industria alimentară.

După pensionarea din medicina clinică, Rob și-a dedicat viața pentru a ajuta la îmbunătățirea sistemului alimentar în orice mod posibil, pentru a reduce suferința umană și pentru a proteja mediul.

imbatranirea mitocondriilor in diabetul zaharat din cauza abuzului de fructoza si grasimi

Imbatranirea mitocondriilor in diabetul zaharat din cauza abuzului de fructoza si grasimi „rele”

Potrivit Dr. Robert Lustig, cauza principală a rezistenței la insulină este disfuncția mitocondrială. Mitocondriile sunt organite (mici organe prezente în majoritatea celulelor corpului) responsabile de producerea de energie in celula. Ele prelucrează combustibilul adus prin hrană si produc diverse forme de energie atunci când este necesar. Disfuncția lor lasă celulele flămânde.

Iată punctele cheie:
❤️ Disfuncția mitocondrială: Aceasta apare atunci când mitocondriile, centralele energetice ale celulelor dvs., nu funcționează corect. Ele nu sunt capabile să ardă energia eficient, ducând la acumularea de grăsime în ficat și alte probleme.

❤️ Ficaul gras: Aceasta este o afecțiune în care excesul de grăsime se acumulează în ficat. Poate fi cauzată de o varietate de factori, inclusiv o dietă bogată în zahăr și rezistența la insulină.

❤️ Rezistența la insulină: Aceasta este o afecțiune în care celulele corpului devin rezistente la efectele insulinei, un hormon care ajută la reglarea nivelului de zahăr din sânge. Când celulele sunt rezistente la insulină, acestea nu absorb glucoza (zahărul) din sânge la fel de bine cum ar trebui. Acest lucru poate duce la niveluri ridicate de zahăr din sânge și decompensarea diabetului zaharat.

Dr Lustig discută, de asemenea, despre diferitele tipuri de grăsimi și impactul lor asupra sănătății mitocondriilor:

❤️ Acizi grași Omega-3: Acestea sunt grăsimi esențiale care sunt importante pentru sănătatea inimii, funcția creierului și reducerea inflamației. Se găsesc în pește gras, alge și unele nuci și semințe.

❤️ Acizi grași mononesaturați: Aceștia sunt considerați și grăsimi sănătoase. Se găsesc în uleiul de măsline, avocado și nuci.

❤️ Acizi grași polinesaturați: Aceștia pot fi benefici în unele cazuri, dar pot fi și problematici dacă sunt consumați în exces. Se găsesc în uleiurile vegetale, cum ar fi uleiul de soia și uleiul de porumb.

❤️ Acizi grași saturați: Există două tipuri de acizi grași saturați: cu lanț par și cu lanț impar. Acizii grași saturați cu lanț par, găsiți în carnea roșie, pot fi mai puțin benefici decât acizii grași saturați cu lanț impar, găsiți în lactate. Cu toate acestea, vorbitorul susține că niciunul nu este în mod inerent rău.

❤️ Trigliceride cu lanț mediu (MCT): Acestea sunt grăsimi care sunt metabolizate diferit față de alte grăsimi. Pot fi benefice în unele cazuri, dar pot contribui și la boala ficatului gras.

❤️ Acizi grași Omega-6: Aceștia se găsesc în uleiurile de semințe și sunt proinflamatori. Vorbitorul susține că un aport ridicat de acizi grași omega-6 în comparație cu acizii grași omega-3 poate fi dăunător sănătății.

❤️ Grăsimi trans: Acestea sunt grăsimi artificiale create prin procesarea uleiurilor vegetale. Sunt foarte nesănătoase și pot crește riscul de boli de inimă, accident vascular cerebral și alte boli cronice.

 

Vedeti aici și impactul compoziției alimentației asupra proporției fiecărui constituient:

Disfunctia mitocondrială produsă de alimentatie si Diabetul Zaharat

Daniel Ganea
Vino cu mine

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

3 + 3 =

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

 ConsultatiiLaDomiciliu.ro