Iată alimentele recomandate de dieta PURE si relevanta lor

Iată alimentele recomandate de dieta PURE si relevanta lor

Timp de citire estimat: 4 minut(e)

Scorul PURE al alimentelor recomandate în dietă:

Aliment Mai puțin sănătos: percentila 1 (Număr de porții pe zi) Recomandat: percentila 5 (Număr de porții pe zi)
Fructe și legume 1.8 8.4
Nuci leguminoase (fasole) 0.7 2.5
Lactate 0.6 3.0
Carne roșie 0.3 1.4
Pește 0.2 0.3

Scorul PURE al nutrientilor recomandati în dietă:

 

Nutrienți Mai puțin sănătos: percentila 1 (% din aportul caloric) Recomandați: percentila 5 (% din aportul caloric)
Carbohidrați 69.1 54.0
Grăsimi 18.5 28.3
Proteine 11.9 17.9

„Sfatul nostru nu este atât de diferit de alte orientări privind echilibrul de grăsimi, carbohidrați și proteine ​​care ar trebui să alcătuiască regimul alimentar uman, noi susținem în plus că e bine să adaugăm o cantitate modestă de grăsimi saturate”, a spus dr Mente, cercetătoare în Studiul PURE. „Dar scorul nostru PURE nu se bazează pe substanțe nutritive, se bazează pe alimente, nu intrați într-un restaurant și comandați o cantitate specifică de grăsimi sau proteine.

„Am identificat șapte alimente funcționale și spunem că dacă le mâncați în cantități până la cele mai înalte chintile din studiul nostru, atunci ar trebui să aveți rezultate optime pentru sănătate”.

Cercetatorii au validat scorul aplicand-o in trei baze de date independente de studiu in care au fost colectate informatii despre dietetice si rezultate. Acestea au fost studiul ONTARGET la pacienții cu boală cardiacă și studiile INTERHEART și INTERSTROKE în cazul pacienților sănătoși.

Am constatat ca, in plus fata de a fi asociate cu mortalitate mai mici si evenimente cardiovasculare in populatia PURE, scorul nostru, de asemenea, corelat cu un efect de protectie pentru MI, accident vascular cerebral, si moartea, atat la pacientii vasculare si persoane sanatoase in celelalte trei studii. este consistenta in cadrul a patru studii internationale care folosesc diferite modele care implica 218.000 de persoane din 50 de tari „, a spus Mente.

Toate rezultatele au fost ajustate în funcție de vârstă, sex, educație, raportul talie-șold, fumatul, activitatea fizică, diabetul și utilizarea medicamentelor statinice sau antihipertensive.

 

Riscul pentru mortalitate, evenimente cardiovasculare prin scorul PURE Diet în studiile PURE, ONTARGET, INTERHEART si INTERSTROKE

 

Data Set Scor de dietă PURE ajustat ≤ 11 (Referință) Scor de dietă PURE ajustat > 18 Valoarea P pentru trend
Studiul PURE – mortalitate 1.0 0.75 <.0001
Studiul PURE – boli cardiovasculare majore 1.0 0.91 .0413
Studiul ONTARGET – mortalitate 1.0 0.76 <.0001
Studiul ONTARGET – boli cardiovasculare majore 1.0 0.86 <.0001
Studiul INTERHEART – infarct miocardic 1.0 0.78 <.0001
Studiul INTERSTROKE – Accident vascular 1.0 0.75 <.0001

 

Cu privire la cauzele de mortalitate prevenite, Dr Mente a spus că reducerea mortalității pare a fi condusă de rata de decese non-cardiovasculare.

„Nu putem specula cu adevărat cauzele specifice ale deceselor prevenite – se pare că există o tendință spre o reducere a cancerului, dar nu avem suficientă putere sau continuitate până acum pentru a fi siguri de acest lucru”, a adăugat el. „Până acum avem 8 ani de urmărire – avem nevoie de cel puțin două ori mai mult – și vom continua să urmăm populația noastră”.
Unele avertismente

La Conferinta de discutie desemnata a studiului la sesiunea ESC Hotline, Eva Prescott, MD, Universitatea din Copenhaga, Danemarca, a subliniat unele avertismente în legătură cu dieta și scorul PURE.

Scorul PURE
este in mare masura predictiv pentru mortalitatea non-cardiovasculara si exista incertitudine cu privire la faptul daca capteaza toate aspectele legate de dieta – si daca este sensibil la schimbarile in dieta.

„Suntem cu toții impresionați de Studiul PURE – dimensiunea sa mare, natura globală și variațiile mari ale tiparelor alimentare”, a declarat Prescott.

Dar a adăugat că are unele constatări controversate, inclusiv o scădere a mortalității cu creșterea consumului de grăsimi saturate și fără asociere a bolilor cardiovasculare cu grăsimi saturate; un beneficiu maxim asupra mortalității în cazul fructelor / legumelor / leguminoaselor la trei până la patru porții pe zi; și niciun beneficiu clar asupra bolilor cardiovasculare față de consumul crescut de fructe și legume.

Ea a citat date care contrazic ideea că carnea roșie neprelucrată și produsele lactate ar trebui incluse într-un scor de dietă sănătos.

„O meta-analiză publicată acum câțiva ani a concluzionat că nu există niciun beneficiu al consumului de carne roșie neprelucrată”, a observat ea. De asemenea, studiile au aratat ca, daca inlocuiti grasimea din lapte cu alte surse de energie, aceasta duce la o reducere a bolilor cardiovasculare.

Prescott a subliniat, de asemenea, că orientările CES recomandă un consum redus de sare și nici un consum de grăsimi trans, dar acestea nu au fost incluse în scorul de dietă PURE.

De asemenea, a pus la îndoială aplicabilitatea largă și puterea discriminatorie a scorului, notând: „Scorul a variat de la 7 la 35, dar majoritatea populației din populația PURE s-au concentrat spre capătul inferior, iar diferența dintre cele mai joase și cele mai înalte percentile a fost de numai 7 puncte.”

Ea a subliniat în continuare că datele privind mortalitatea cu scorul PURE au arătat tendințe bune, dar asociațiile pentru evenimente cardiovasculare și accident vascular cerebral nu au fost atât de puternice.

In schimb, Studiul PREDIMED al dietei mediteraneene nu a aratat nici un efect semnificativ asupra mortalitatii, ci o reducere semnificativă a bolilor cardiovasculare.

Ea a spus că acest lucru duce la întrebarea dacă dieta nu este într-adevăr puternic asociată cu boala cardiovasculară sau dacă scorul PURE nu captează impactul potențial al dietei asupra bolilor cardiovasculare.

Ar fi minunat daca investigatorii PURE si-au folosit datele pentru a valida alte scoruri de dieta care au fost derivate din populatiile occidentale, dar este posibil ca nu va fi adecvat sa folositi aceleasi scoruri dieta in intreaga lume deoarece exista dieta atat de diversa modele în diferite regiuni „, a conchis Prescott.

Un sondaj de opinie de la linia telefonică ESC a sugerat că nu au fost total convinși de datele PURE. Întrebați după prezentare dacă ar simți confortabil să recomande un consum moderat de grăsimi saturate pentru prevenirea primară a bolilor cardiovasculare, cei mai mulți dintre membrii audienței au votat împotriva acestei idei, spunând că vor recomanda fie să mănânce grăsimi saturate, fie să renunțe total la sfaturile dietetice.

Studiul PURE a fost finanțat de Institutul de Cercetare a Sănătății Populației, Institutul Canadian de Cercetare în Sănătate, Fundația Heart and Stroke din Ontario, granturi nelimitate de la mai multe companii farmaceutice și granturi din partea agențiilor de sănătate sau a ministerelor din peste 40 de țări. Mente nu a dezvăluit nicio relație financiară relevantă.

Vino cu mine

Daniel Ganea

"Prin site-ul ConsultatiiLaDomiciliu.ro vreau să fiu mai aproape de pacienții mei."  
Dr. Daniel Ganea este "Doctorul tău", Medic Specialist Medic de familie, medic rezident cardiologie, cu Competență în Ecografie și a scris numeroase articole pentru pacienți.
A început cariera ca medic specialist în 2009 în Urgență, a lucrat și pe Ambulanță, aflând ce-și doresc de la medic pacienții care solicită online consultații medicale cu medic specialist la domiciliu. Astfel a aparut ConsultatiiLaDomiciliu.ro

Programează consultație

"Cine te poate sfatui mai bine decat medicul, specialist in domeniul lui?"

Vino cu mine

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.